miércoles, 6 de abril de 2011

8 DESENVOLUPAMENT COGNITIU PIAGET

SENSORIOMOTOR DE 0 A 2 ANYS

SUBESTADI 1 DE 0-1 MESOS
1- Exercici dels reflexes de succió, ja que per el mateix sense ensenyar-li ja te aquest instint de succionar.
2- Reacció circular secundària, coordina agafar les coses i golpejar-les per fer sorrol i reacciona
segons si li agrada o no.

SUBESTADI 4 DE 8-12 MESOS
3-Coordinació, per aconseguir un objectiu últim, quan li llançemt una pilota coordina diferents esquemes per agafar-la amb una ma, un braç, saltan.
4-També pot fer moviments amb el seu cos que no veu, obre la boca quan obre la capsa.Quan li donem el sonall el moura perque sap que sona.

SUBESTADI 5 DE 12-18 MESOS
5-Descobriment de nous mitjans per experimentació, ja començar a caminar , vol agafar alguna cosa i s'estira per agafar-lo.
6-Troba el objecte que amagues canvianle de puesto.
7-La assimilació i comodació estan clarament diferenciades, sap perque serveix cada cosa.

SUBESTADI 6 DE 18-24 MESOS
8-Intervenció de nous mitjans per combinació, quan veuen alguna cosa que no arriben agafen la cadira per pujar-se.
9-Respecte a la permanència de l'objecte, sap quines  son les seves joguines i del seu germa.
10-Accés a la representació, pot representar una cosa aunque no la vegui.

PREOPERATÒRIA  DE 2 A 6 ANYS.
És el pas que fa un infant  desde l'acció fins a fer aquesta acció.

SUBESTADI 1 DE 2 A 4 ANYS
1-Nocions que lliga l'infant a la utilització de les primeres paraules amb valor representatiu (signes)
2-Preconceptes és el canci del objecte, quan la mare va a la peluqueria i es queda mirant és la mare o no.

SUBESTADI 2 DE 4 A 7 ANYS
3-Pensament intuïtiu, el raonament està relacionat al realisme, animisme i artificialisme.
Animisme atribuir vida a objectes animals. (el cotxe es cança)
Realisme diferenciació de real i no real, (somni)
Artificialismeés pensa que totes les coses que existeixen estan fabricada per un esser humà o sobrehumà. (El cotxe hem segueix)
4-Adquisició d'invariants: identitats i funcions, son les qualitats que fa que pugui reconèixer un objecte com a tal.
-Les essencials i no essencials.
5- El infant capte algunes variants per proder reconèixer el objecte, però no capta les variants quantitatives.
(Identitats).
-És capaç de d'apreciar la relació entre dos fets: una cosa passa perque abans a succeït un altra, una depent de l'altra. Té problemes en les relacions de quantitats.

4 comentarios:

  1. Hola angels m'agrada la teva manera en que ho as estructurat ja que ho as fet de forma molt ordenada i per mi personalment molt entenedora. ^^

    ResponderEliminar
  2. Hola Mª Ángeles.

    como vengo diciendo a las compañeras, todas las adquisiciones son importantes i por tanto cada una hemos escogido las que nos han parecido mejor, i, hemos coincidido bastante.
    Pienso que has hecho un buen trabajo i cada vez te superas más.

    ResponderEliminar
  3. Hola Mª Angels, estic d'acord amb tu, explicat aixì queda millor, les imatges son per donar vida als documents.

    ResponderEliminar
  4. Hola Mari,
    Estic d'acord amb la Tere, totes les adquisicions són importants i és a criteri personal les escollides. Esta molt bé.

    ResponderEliminar