viernes, 11 de marzo de 2011

ACTIVITAT 6 ESPAI TEMPS

ESPAI
El infant té una orientació i una estructuració espacial que és on és desenvolupa durant el procés de la seva vida.
L’espai apareix relacionat amb l’esquema corporal, temporalitat i lateralitat.
L’espai pot ser:
·         Perceptiu o sensoriomotor  de o a 3 anys, es la experiència sensorial que pot a tindre el nen (nen i entre el Objecte)
Mitjançant les relacions topològiques l’infant estableix una relació entre elles i l’espai aconseguí la percepció de l’espai, domina fins als 7 anys.
o   Relació de continuïtat.
o   Relació de separació.
o   Relació d’ordre succió
o   Relació de l’entorn.
·         Figuratiu o representatiu a partir de 3 anys a partir de la representació mental apareix el llenguatge.
    Dins d’aquest hi ha:
o   Relacions projectives (5-7), llargada, amplada.
o   Relacions matemàtiques més de 7 anys, coordinació dels objectes.
L’infant s’orienta a  través de les relacions topològiques.

Estructuració espacial és la capacitat de situar o orientar objectes, persones entre si que té el nen.

                Hi ha dues etapes:
·         Perceptiva:
o   De 0 a 4 mesos l’ infirmació que al nen depèn de la mare el respon amb plors, rialles. Espai corporal
o   De 4 a 3 anys espai ambiental.
       4 – 9 mesos coordinació oculo-manual
       9 busca el objecte sense que no i sigui.
         9 – 12 s’interessa pel objecte quan el llança.
A partir del any dominen relacions topològiques
·         Representativa: Espai simbòlic
De 3 – 7 anys  continuen dominen relacions topològiques i las projectives doncs dominen dos espais i apareix l’espai simbòlic
 Als 5 apareixen les projectives.
Després dels 7 apareixen relacions mètriques i espai racional.

TEMPS
És la durada i successió de les coses, considerada com a transcorrent d’una manera continua i uniforme. (Experiències viscudes per el nen).
 Fase sensoriomotora de 0 a 2 anys , assimila el temps biològic i ritmes interns del cos. Adquisició d’elements bàsics.
·         Fase representativa el nen organitza i representa les accions en el temps objectiu.(temps subjectiu-objectiu)
o   2 any compren la paraula aviat.
o   3 diferencia present i futur.
o   4 distingeix els termes del dia.
o   7 comença actua en el temps objectiu i s’organitza.

Factors d’estructuració temporal:
·         Maduració neurològica.
·         Desenvolupament postural.
·         Funcions sensorials.
·         Desenvolupament motor.
·         Interacció humana.
Tipus de temps:
·         Biològic ritmes del propi cos cada persona té el seu (estiu hivern).
·         Subjectiu és sent segons la pròpia motivació (a les 8  aniré a passejar).
·         Objectiu sempre transcorre en una velocitat i per a tots igual (hores rellotge).

No hay comentarios:

Publicar un comentario