jueves, 3 de marzo de 2011

ACTIVITAT 5 OBSERVACIÓ TÒNIC-POSTURAL



Podem observar el nen assegut davant d'un ordinador.Veiem que amb una mà s'aguante i l'altra toca les tecles del ordinador. La seva postura esta inclinat cap endavant, doncs té un equilibri estàtic, ja que es mante sol assegut. La pinça la te assolida, utilitza la mà dreta però la seva lateralitat no esta definida.El mùsculs estàn en repos al estat sentats, doncs te un to de fons i una bona eutonia per la postura.
Té uns 10 mesos.




Aquesta nena esta en cuclilles, intenta agafar l'herba amb la mà esquerra. La lateralitat és homogènia però no es determinada fins apartir dels 3-6 anys.Té coordinació oculo-manual. El equilibri és dinàmic, ja que no cau i manté la posició.
Té uns 12-14 mesos.





És un nen correctament assegut en una cadira fen un dibuix, l'equilibri és dinàmic, ja que la postura que esta és correcta. La lateralitat homogènia perquè utilitza la part dreta per agafar el color amb la mà dreta i amb la esquerra agafar el paper.
Té uns 5 anys.

7 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. hola maria angeles!
    Las explicacions son muy cortitas pero el contenido es el adequado!
    estoy de acuerdo contigo en casi todo menos en la segunda foto que jo pienso que la niña se encuentra entre 14 y 16 meses!

    ResponderEliminar
  3. Hola MªAngels,els comentàris esmentats em semblen correctes, però, les edats penso que les que has ficat són més petites que les que jo he possat.

    ResponderEliminar
  4. Hola mª angels penso que les explicacions son molt acertades però penso també com la rosana que les edats no son les mes acertades ja que jo en la primera imatge e posat 1 any en la segona L'aproximació als 2 anys

    ResponderEliminar
  5. Hola MªAngels, els comentaris curtets però estan bé, estic d'acord amb les companyes que les edats son una mica justes, però en general estan molt be.

    ResponderEliminar
  6. hola Mª Àngeles:

    els teus comentaris estan encertats i són molt més reduits que els meus, en general m'agradat. Però la nena de la segona foto afirmo que és, i, coincidint amb la Gemma, d'uns 20-21 mesos d'edat ja que segons els apunts de la conxi és en aquesta edat que l'infant pot recullir objectes del terra ajupint-se sense caure.( jo també pensava que tenia entre 15 i 18 però ara ja no)
    i pel que fa a la foto del nen crec que em vaig quedar curta i té entre 4 i 6 anys per que mostra preferència per una mà en concret.

    ResponderEliminar
  7. Hola chicas com totes esteu d'acord que les imatges son una mica curtes. Doncs las he repassat i potser teniu rao, no hi ha tanta diferencia de les vostres edats, ja que dos meses més dos mesos menys no te inpotancia en les dos primeres imatges.Tere hi considero que la imatge segona abans dels 20-21 mesos,poden agafar cosos dels terra. Ja que a la meva bressol hi ha un nen emb 16 mesos i ho facorrectament.

    ResponderEliminar